Jak sama nazwa wskazuje, rower gprski służy do jazdy po terenach górzystych. Jego budowa oraz charakterystyczne cechy przystosowują go do ciężkich i stromych tras. Oto jak wygląda rower górski.
Opis
Przede wszystkim rower posiada grube opony. Jest to niezbędne w tym typie, gdyż ogumienie amortyzuje wszelkie nierówności i ułatwia jazdę. Sama rama może być dostosowana do naszej wygody. Możemy być bardziej w pozycji siedzącej lub pochyleni. Ten element pojazdu możemy dostosować w sklepie podczas zakupów. Najlepiej jest przymierzyć rower, aby znaleźć najwygodniejszą dla siebie pozycję.
Koła są dostępne w wielu wariantach: 26 cali, 27.5 cali oraz 29 cali. Jeśli chodzi o najmniejszy rozmiar, nie jest on dostępny w rowerach z wyższej półki. Wielkość koła dostosowujemy do naszego wzrostu, a najlepiej, do długości nogi. Istnieją proste przeliczniki na wyliczenie idealnego rozmiaru koła. Pomocny z pewnością będzie sprzedawca w specjalistycznym sklepie. Rozmiar wpływa również na samą jazdę. Większe zapewnią szybszą jazdę na wszelki podjazdach, jak i zjazdach. Łatwiej pokonamy również wszelkie nierówności, wyboje i dziury. Z kolei mniejsze koła są bardziej zwrotne i lżejsze.
Rower górski posiada mocną, wręcz pancerną konstrukcję. Musi być odporny na trudności trasy i być przygotowany na wszelkie obtarcia i upadki. Ważny jest również amortyzator. Skok w tym modelu wynosi od 80 do 100 milimetrów. Napęd powinien być dość lekki, łatwy. Ułatwia to jazdę po stromych zboczach.
Zobacz: Czy warto kupić rogi rowerowe do „górala”?
Rower górski tylko w góry?
Mocna konstrukcja oraz amortyzujące opony sprawdzą się nie tylko na wyboistych, górskich trasach. Rower górski wykorzystamy również do codziennej jazdy. W końcu poradzi sobie z trudnymi warunkami, to czemu nie z prostą jazdą?
Czy warto?
Rower górski to jeden z najbardziej niezawodnych modeli. Nada się do różnego rodzaju jazdy, ale przede wszystkim do bardzo trudnych tras. Jego mocna konstrukcja oraz możliwość dopasowania daje ogrom możliwości. Nic dziwnego, że to wciąż najpopularniejszy typ roweru wybierany na całym świecie.